Joga w domu. Jak stanąć na głowie.

Headstand, w sanskrycie salamba sirsasana lub po prostu sirsasana. To pozycja dla wielu osób wyzwaniowa, szczególnie jeżeli przyszło nam nauczyć się jej samemu w domu. Wymaga połączenia mobilności w górnej części ciała, głównie w obręczy barkowej i siły całego ciała. Dla części osób wypracowanie jej zajmuje lata. Gdy zaczynamy pozycja wydaje się bardzo siłowa, z czasem, gdy balas mamy opanowany, pozycja staje się dużo bardzie odpoczynkowa. Choć w nazwie jest to pozycja “na głowie” to jednak w rzeczywistości chcemy jak najmniej ciężaru przenosić na głową, a co za tym idzie odcinek szyjny, który w naszym kręgosłupie jest najbardziej delikatny. Z tego względu zbyt wczesne wchodzenie do pozycji, gdy nasza obręcz barkowa nie ma wystarczająco dużo siły może się skończyć bólem karku. Pozycja jest niewskazana przy jakichkolwiek problemach z odcinkiem szyjnym kręgosłupa.

Na naszym kanale znajdziecie 3 dedykowane staniu na głowie praktyki. Każda z nich ma inny charakter:

Praktyka wzmacniająca, której zadaniem jest zbudowanie siły niezbędnej do stania na głowie. Nie musisz umieć stać na głowie, żeby wziąć w niej udział.

To pierwsza, którą proponujemy Wam wykonać, nawet wielokrotnie, zanim zdecydujecie się przejść do kolejnej. Odpowiednia siła naszego ciała zapewnia nam bezpieczeństwo w pozycji.

Vinyasa warsztatowa to hybryda łącząca w sobie wzmacnianie i rozciąganie niezbędne do wykonania stania na głowie oraz elementy warsztatu objaśniającego technikę jej wykonania.

Kiedy ciało jest już gotowe do asany, powinniśmy poznać technikę wykonania pozycji oraz możliwe warianty wejścia do asany, ponieważ nie ma jednej słusznej drogi do pozycji.

Praktyka doskonaląca stanie na głowie dla osób zaawansowanych. Wymaga umiejętności stabilnego stania na głowie techniką koszyczka.

To praktyka dla osób, które w staniu na głowie czują się już bardzo dobrze i szukają nowych wyzwań by móc dalej, w tym kierunku, kształtować swoje umiejętności.